torsdag 15. november 2012

En visuell fremstilling av et ordtak/utsagn (Photoshop)


Vi fikk i oppgave å redigere et bilde med et ordtak/utsagn i Photoshop.
Jeg lagde noen få før jeg bestemte meg for hvilken jeg skulle levere inn til vurdering.
Her er et av de første bildene jeg laget:


Jeg fant ut når jeg laget dette bildet at teksten ble ikke svært leselig. Lys skrift på lys bakgrunn kan bli veldig utydelig og vanskelig. Jeg gjorde ikke noe avansert på dette bildet. Jeg limte inn bakgrunnsbildet og satt på tekst. Så dette var i startfasen hvor jeg begynte å lære meg photoshop.

Mitt andre bilde ble litt annerledes igjen:


Dette bildet prøvde jeg å bli kjent med ulike skrifttyper og jobbe/bli kjent med "layers".

Tredje bildet jeg prøvde meg på:


På dette bildet jobbet jeg litt med form, og det å få formen til å bli gjennomsiktig. Jeg ble ikke fornøyd med dette bildet fordi jeg syntes det ble for enkelt.

Neste bilde:



Jeg jobbet en del med dette bildet, fordi jeg likte fotografiet. Jeg brukte mye tid på bakgrunnen på å endre kontrasten og lyset. Det jeg brukte mest tid på var boksen/formen/firkanten og teksten. Fordi det er et veldig forstyrrende bakgrunnsbildet som tar fokuset veldig bort fra teksten. Jeg valgte til slutt å ikke bruke dette bildet til vurdering, selv om jeg brukte mye tid på dette.

Til slutt så  valgte jeg å levere denne inn til vurdering:


Jeg valgte til slutt denne, for her gjorde jeg litt mer enn det jeg har gjort i andre bilder.
Teksten har funnet på selv. Bakgrunnsbildet var først og fremst i svart hvit og var veldig matt. Jeg ville gjøre bildet mer spennende ved å ha inn mye kontrast og forandret farge til en grønn/sepia aktig farge.  Jeg laget bokser til teksten for at teksten skulle være mer synelig til å leses. Jeg er fornøyd med produktet og jeg har lært med mye fra photoshop. Dette var en lærerik periode og en svært morsom oppgave.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar