fredag 24. mai 2013

Foto-overføring på keramikk.

For å overføre et foto over på keramikk må man gå igjennom ulike prosesser:
  • Photoshop.
  • Transparant med utskrift av bildet som skal bli brukt-
  • Hvitleire - lage en "bunn" eller fat å ha bildet på.
  • Fotoemulsjon.
  • HMS (hansker, forkle)
  • Mørkerom.
  • Svært sterkt lys.
  • Vann.
Når man redigerer bildet i photoshop er det viktig at alt skal være i svart hvitt og at det ikke skal være noen gråtoner. Man må huske at det som er blankt på transparanten blir svart og at det svarte på transparanten blir blankt!
Kompentansemålene våre var:
  • Velge og bruke verktøy, materialer og teknikker på en hensiktsmessig og forsvarlig måte
  • Eksperimentere målrettet med teknikker, form, farge, materialer og redskaper
  • Bruke digitale verktøy i praktisk arbeid med håndverksprodukter og tjenester
  • Utvikle ideer til produkter som grunnlag for egen produksjon

    Dette ble sluttproduktet mitt:
    Jeg ville ikke ha med orginalbildet fordi det viser ansiktet til familiemedlemmet mitt for mye.



    Jeg er fornøyd med sluttproduktet. Jeg ga det til foreldrene til jenta og de ble veldig fornøyde med produktet mitt og sa selv at hvis de kunna ha kjøpt dette på en butikk så skulle de ha gjort det. Og det er det jeg sikter meg innpå, at jeg kan videreselge produktet jeg lager.

  • Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar