onsdag 19. desember 2012

Hode/byste - Keramikk

Vi hadde en hode/byste oppgave på skolen, hvor vi skulle lage en byste eller et hode.
Samtidig som vi fikk denne oppgaven så hadde vi om egyptisk stilhistorie, og jeg var veldig innteresert i idealisering og egypt.


 Jeg valgte derfor å lage en byste av en egyptisk kvinne som har blitt idealisert. Det ble vanskelig å komme med mye detaljer og slikt fordi det var vår første store oppgave i keramikk.



Vi jobbet med leire som heter Crank, som er en veldig grov leire. Siden dette var vår første store oppgave lærte vi mye nytt. feks hvis leiren var veldig hard og vanskelig å jobbe med, så var det lurt å jobbe på et vått klede. Og når vi skulle avslutte skoledagen og hvis vi ikke var ferdig med bysten enda så måtte vi legge den i et skap og ha et vått klede rundt og et plastpose rundt så det ikke kom luft til så den tørket.
Noe jeg bemerket meg var at det var veldig vanskelig å få bysten til å stå stødig i og med at jeg hadde laget denne tunge hatten.
Å sette på nese og munn var også noe jeg synes var svært vanskelig. Man må få det til å sitte på plass uten at det skal være luft eller skitt inne i leiren - for da kan de knekke av.


Egenvurdering: Jeg synes dette var en vanskelig oppgave og at alt i alt så klarte jeg den ganske bra.
Jeg leverte den innen tidsfristen og var fornøyd med hva jeg klarte med mine få egenskaper med leire.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar